Online Svatomartinský trh oslovil tisíce zájemců

Letošní rok byl, co se týká pořádání společenských akcí, velice složitý díky proti koronavirovým opatřením, což nám znemožnilo také uspořádat Svatomartinský trh v tradiční podobě. 

Náš tým MAS Vizovicko a Slušovicko,o.p.s, který trh organizuje, neváhal a na situaci rychle zareagoval. Rozhodli jsme se vyzkoušet něco nového a jubilejní desátý ročník Svatomartinského trhu realizovat online formou prostřednictvím facebookové události. Propagace probíhala zároveň na Instagramu a také na webu Regiony sobě, na kterém jsou prezentováni producenti nejen z území Vizovicka a Slušovicka, ale také z jiných regionů republiky.

V týdnu od 8. listopadu jsme průběžně zveřejňovali příspěvky zaměřené na jednotlivé producenty. Ti krátce představili sebe a své produkty prostřednictvím fotografií a krátkých informací s kontakty pro objednání. Vzniklo tak více než 20 virtuálních stánků. Každý, koho produkt zaujal, měl možnost jednoduše nakoupit buď skrze odkaz na e-shop nebo na uvedeném kontaktu. Zájemci si vybírali z řady domácích regionálních produktů – k objednání byly například domácí cidery, sirupy, ručně tkané koberce, česnek, bio povidla a spoustu dalšího. Nabídku jsme obohatili také o tipy na svatomartinské husí hody nabízené blízkými restauracemi. Díky tomuto jednoduchému, ale efektivnímu systému propagace se nám podařilo online Svatomartinským trhem oslovit téměř 50 000 potencionálních zákazníků!

A nechyběl ani doprovodný program, který bývá nedílnou součástí klasických trhů. Proběhla soutěž o regionální produkty, online žehnání vína, ukázka tradičního řemesla ve formě výroby vizovického pečiva, přidali jsme recept na svatomartinské rohlíčky a o hudební vložku se postarala Cimbálová skupina Cyril.

Děkujeme všem, kteří se rozhodli podpořit místní producenty a objednali si jejich výrobky, ale i těm, kteří naši událost třeba jen “posunuli” dál sdílením. Akce se konala pod záštitou ministra zemědělství Miroslava Tomana.